3 de maig del 2016

MENORCA - Camí de Cavalls en btt (2016)

Del 20 al 25 d' Abril ( 2016)

CAMI DE CAVALLS EN BTT ( MENORCA ).

- Jo, tinc uns quants anys d'experiència i rutes viscudes i realitzades amb btt, però se'ns dubte i fins a dia d'avui, aquesta, es "la millor" amb diferència.
(Cal dir que Jo, no havia estat mai a Menorca)

-Si realment t'agrada la BTT, i vols fer una ruta, "MOLT RECOMANABLE" , "DE SOMNI", aquesta es CAMI DE CAVALLS (La Volta amb BTT a l'illa de Menorca).

Aquesta ruta està feta i dissenyada per fer tota la volta a l'illa de Menorca, amb btt, passant per uns paissatges que no et deixaran indiferent (observeu imatges).

Ara si, tot dependrà del nivell que tingui cada persona i els dies en què un, la vulgui fer, ja que els kms en total son aprox. uns 215 kms.

Com es veu a la imatge he posat les etapes, per colors, tal i com la vàrem fer nosaltres. En 4 etapes i en el que aniré comentant durant aquest document.

• Cal informar que hi ha dues opcions per fer aquesta ruta.

- es fer-la particularment, buscant el mitjà de transport, bicicletes, hotels, dissenyar ruta, etc... ( en general amb més mals de cap perquè tot surti bé ).

- es fer-ho mitjançant una empresa que es dedica a això, i només s'ha de dir els dies/etapes en que la vols fer, núm de persones etc..., i ells planifiquen la ruta ( etapes - hotels - maletes i "opcional lloguer de bicicletes" + tot el que comporta).

Doncs bé. Nosaltres vàrem optar per fer la 2ª opció, que era la millor. Així que vàrem trobar l'empresa Cami de Cavalls 360º (enllaç fent CLICK a sobre) que ho fan molt bé, i el tracte rebut ha estat genial.

A part, jo vaig buscar el mitjà de transport (anada/tornada) a Menorca, portant les nostres bicicletes, i fer totes les gestions del grup. El resultat va ser ...

Dimecres dia 20 Abril (anada BCN-Menorca).
- A mitja tarda d'aquest dia, vàrem quedar a una hora a Olot. Allà, vam carregar bicicletes, maletes  i tot el que duiem, per posar inici a l'experiència Cami de Cavalls. Un cop tot carregat, ja marxàrem cap a Bcn (Port).

Imatge de la furgoneta carregada amb tot el necessari.

Trobant-nos a Barcelona, vam anar directe al port, lloc a on vam estacionar la furgoneta (pels 4/5 dies), i seguidament anar a sopar a un restaurant que hi ha al costat del mateix port, per fer temps fins que a les 23 hores sortíssim amb el ferry (Trasmediterrania) cap a Menorca.

Imatge de tot el grup, en el port, i a punt d'entrar al ferry.

Un cop a dins, posem les bicicletes lligades a baix a "la bodega",agafem maletes i pujem cap a dalt per veure com sortim de Bcn.

Imatge del moment que ja sortim de Bcn en direcció a Menorca.

Una vegada ja sortit de Bcn, anem a dins a la zona de butaques "reservades", per passar la nit i descansar perquè demà tenim la 1ª etapa.
Cal dir que en principi teníem reservat butaques però com que no hi havia gaire gent, "pagant un plus", vàrem acabar anant amb camarot, a dormir i s'agraeix.

Dijous dia 21 Abril (arribada a Menorca i 1ª Etapa).
- A 1ª hora del matí, ( entre les 7 i les 8 ) arribàvem a Menorca.

Imatge de Maò, arribant amb el ferry. Ja queda poc !

Imatge del Ferry aturat on tocava baixar (bicicletes i maletes).

Un cop al port ja ens esperava un treballador de l'empresa Cami de Cavalls 360º (enllaç fent CLICK a sobre) on ens donava les indicacions/instruccions per iniciar la ruta, i carregava les maletes per dur-les al 1er hotel que ens havien reservat. Estàvem amb poc humor, feia un dia gris, estava plovent i això no entrava en els nostres plans. Però això no es pot canviar.

Imatge del noi de Cami de Cavalls 360º donant-nos consells etc...

Imatge del grup just abans d'iniciar la desitjada ruta "Camí de Cavalls 2016".

Sortint del port i havent passat la nit dins del Ferry, no havíem esmorzat, per la qual cosa el 1er que volíem fer, era trobar un lloc per menjar.

Imatge del lloc a on vam esmorzar "dins la zona del port".

Com no podia ser d'una altre manera, trobant-nos a Menorca, tocava provar productes de la terra com..." La Truita de Sobrassada". Era un bon inici per agafar forces.

Imatge de l'entrepà de truita de sobrassada de Menorca "Esmorzar Típic".

Ara SÍ...

1ª Etapa CAMÍ DE CAVALLS ... Maò - Ses Salines de Fornells (45,72km).
(enllaç a la ruta de Wikiloc fent CLICK a sobre).

Imatge de la Ruta Camí de Cavalls ( 1ª etapa color verd ) Maó- Ses Salines de Fornells.

Iniciem l'aventura. Sortim de la població de Maó en direcció a Ses Salines de Fornells. Fem els 1ers kms. Les imatges son increïbles. Com més kms fem, més guapo es. De mica en mica, el cel es comença a obrir i quedem amb un cel clar, net, i sense cap núvol "ni fet expressament".

Això es genial, una meravella!... la ruta, els penya-segats, les cales, tot.
Trobem la 1ª porta tìpica del Camí de Cavalls "barreres menorquines"( n'hi ha unes 230 aprox. en tota la ruta i que haurem d'anar obrint una a una).

D'aquestes portes, en trobarem a tot arreu, a les finques, camps, cases, etc... es un símbol de l'illa que en representa una història. (Personalment m'agraden molt).

Imatge de la 1ª porta que ens trobem durant la ruta

Imatge de la Cala es Grau on s'observa el poble "d'Es Grau" en el fons.

Imatge del grup on s'observa al darrera la "Cala Tortuga"

Imatge de la "Cala Tortuga" on es veu l'aigua amb aquest blau cristalí.

Imatge del recorregut Camí de Cavalls amb una de les moltes "fites" on hi posa les coordenades.

Imatge del Far de Favàritx ( un dels llocs emblemàtics de l'illa de Menorca ).

Imatge de la "Cala Caldes".

Imatge baixant en direcció a la "Cala Caldes"

Imatge d'un tram de la ruta, on vam quedar sorpresos, per la varietat de colors dels camps de flors.

Imatge més detallada dels colors dels camps, amb la meva btt.

I després d'unes hores de camí, arribàrem al punt final de la 1ª etapa "Ses Salines de Fornells".
Un cop al lloc, anàrem fins a buscar la recompensa del dia, que era ni més ni menys que un dinar al Típic Restaurant "ES CRANC". On jo, ja havia reservat taula molts dies abans, ja que es un lloc molt apreciat per la gent, per menjar la tipica "CALDERETA" de Menorca.

Imatge el grup davant del Restaurant "ES CRANC".

Imatge de la carta/Menú del restaurant.

Un cop ja dinat, vam agafar les bicicletes i ens dirigírem en direcció a l'hotel, creuant el poble de Fornells.

Imatge del poble de Fornells (Zona del Port).

Imatge del grup, feta a una pasarel·la del port "Fornells".

Imatge de la piscina de l'Hotel on vam passar la 1ª nit ( Hostal Port Fornells )

Imatge de relax d'alguns dels integrants del grup dins de la piscina.

Una vegada relaxats i passat la tarda/vespre, tocava sopar, i anar a descansar per demà divendres fer la 2ª etapa, i viure més experiències.

Divendres dia 22 Abril

2ª Etapa CAMÍ DE CAVALLS ... Ses Salines de Fornells - Ciutadella (52,01km). (enllaç a la ruta de Wikiloc fent CLICK a sobre).

Imatge de la Ruta Camí de Cavalls ( 2ª etapa color groc ) Ses Salines de Fornells - Ciutadella.

Al matí ens aixequem d'hora i anem a esmorzar per agafar forçes per l'etapa que ens espera avui.
Aviat iniciem la 2ª etapa. Sortim de la població de Ses Salines de Fornells en direcció a Ciutadella. Fem els 1ers kms i ja ens trobem imatges espectaculars. Platges, pobles, cales, etc...

Imatge de la Platja de Fornells "Cala Tirant"

Imatge del passallís fet de fusta ubicat a la "Cala Tirant".

Imatge d'una Cala Verge, ubicada al costat de Sa Mitjera"

Imatge del grup, just després de la baixada i a punt d'arribar a la ciutat de Ferreries.

Imatge de Ferreries on vam aturar-nos a fer un refresc i menjar algo, abans de fer el tram final de l'etapa.

Imatge del Camí dels Alocs, on hi ha unes imatges espectaculars.

Imatge feta on s'observa la "Cala del Pilar " al darrera.

Imatge d'una de les pujades de pedra ubicada abans de la "Cala del Pilar".

Imatge d'una de les fites on hi ha les dades del GR i les coordenades a un costat, per localitzar l'ubicació.

Imatge de la "Cala d'Alariens" (Platja des Tancat).

Imatge del mirador ubicat a sobre de la "Cala d'Alariens" (Platja des Tancat).

Imatge del cami de la Cala d'Algariens fins a Ciutadella.

Un cop arribat a Ciutadella, vam anar directament a l'Hotel (Hostal Ciutadella), ubicat enmig de la ciutat. Allà vam deixar bicicletes, dutxar-nos, arreglar-nos, i seguidament anar a donar alguna volta per la ciutat, just abans d'anar a sopar.

Imatge del grup, fent "el Toc", enmig de Ciutadella.

Imatge del grup sopant a un restaurant que ens havíen recomanat per anar-hi "Don Pollo" de ciutadella. (De "Tapeo" vam menjar perfecte).

Havent sopat vam tornar a l'hotel per descansar, ja que l'endemà dissabte teníem la 3ª etapa.

Dissabte dia 23 Abril

3ª Etapa CAMÍ DE CAVALLS ... Ciutadella - Sant Tomàs (Es Migjorn) (46,80km).
(enllaç a la ruta de Wikiloc fent CLICK a sobre).

Imatge de la Ruta Camí de Cavalls ( 3ª etapa color vermell ) Ciutadella - Sant Tomàs (Es Migjorn).

Al matí ens aixequem d'hora i baixem a baix al menjador per esmorzar i agafar forçes per l'etapa que ens espera avui. Segons diuen i em escoltat de la gent que ha vingut a fer el Camí de Cavalls, es la més dura, ja que hi ha molta zona de pedra, però també es la més espectacular, la mes guapa, per els llocs a on es passa, i per les imatges de platges, cales (un patrimoni brutal que té l'illa de Menorca).

Imatge dels grup, esmorzant dins l'hotel de Ciutadella (Hostal Ciutadella).

Iniciem la 3ª etapa. Sortim de la població de Ciutadella en direcció a Sant Tomàs. Fem els 1ers kms, sortim de la ciutat, passant pel costat del port (ferrys). Arribem a un far que hi ha ubicat al costat mateix de ciutadella.

Imatge del Far d'Artrutx

Continuem la ruta passant per Cala d'en Bosc, Son Xoriguer i tot seguit ja trobem una cala espectacular amb un blau turquesa de l'aigua "mai vist". Platja/Cala Son Xoriguer.

Imatge de la Platja/Cala Son Xoriguer.

Imatge passat la Platja/Cala Son Xoriguer i trobem la porta on comença el tram de pedra.

Imatge del tram de pedra, on es veu el cami enmig del pedregar.

Imatge de la roda de la bicicleta amb una de les moltes pedres que hi ha enmig de la ruta.

Imatge de la Cala Son Saura, una de les més maques i visitades per la gent.

Imatge on surto a la Cala Son Saura.

Imatge d'una altre raconada amb colors vius.

Imatge de la Cala Bellavista (Platja Son Saura)

Imatge de la Cala Bellavista (Platja Son Saura) on hi havia gent banyant-se.

Imatge del grup, a la Cala Bellavista (Platja Son Saura)

Imatge del grup, arribant a Cala Turqueta, una de les millors de Menorca.

Imatge del grup a una altre de les millors cales de Menorca "Cala Macarelleta". Lloc a on ens hi vàrem poder posar fins al genolls, per gaudir de la sensació.

Just al costat de Cala Macarelleta, i trobem "Cala Macarella". Aquestes dues cales que estan juntes, son un dels punts més visitats de l'Illa de Menorca (s'ho val).

Seguim la ruta, i parem a dinar a un restaurant ubicat a Cala Galdana. Una cala molt gran, on hi han molts hotels, doncs es un poble turístic.

Imatge de Cala Galdana, feta desde el mirador de la punta.

Havent dinat, continuem la marxa en direcció cap al poble de Sant Tomàs. Per la ruta, passem per Cala Mitjana, una de les més conegudes i visitades, que val la pena gaudir-ne, també per vàries cales més, fins arrivar a la platja de Binigaus, i a la platja de Sant Tomàs. Un cop a Sant Tomàs, allà trobem amb el noi de Cami de Cavalls 360º, que ha vingut a recollir a vàries persones d'un altre grup del país vasc, que no poden arribar al final. Nosaltres, seguim fins al final, on sortim del poble de Sant Tomàs, en direcció al petit poble de Es Migjorn Gran. Un tram d'uns 7/8 kms que els fem per Ctra. asfaltada, tot pujada, a on les forçes ja començen a afluixar. Finalment arribem al punt final. Es Migjorn Gran, lloc a on anem ràpidament a l'Hostal (Hostal S'Engolidor) que tenim reservat. Anem allà, deixem bicicletes, les deixem a punt per demà, anem a dins, ens dutxem i preparem per acabar de passar la tarda/nit.

Imatge de l'Hostal S'engolidor de (Es Migjorn Gran), lloc on vam estar genial.

Un cop a punt i tots ja descansats vam a anar a visitar el petit poble, on hi han varis punts d'interès i on vàrem saber d'unes coves "Coves dels Coloms", que si haguéssim passat per un cami de Sant Tomàs fins a Sant Tomàs, hi hagéssim passat i visitat. (a la propera i anem). Acabada la volta pel poble i fet "una cervesseta", anem al restaurant del mateix Hostal, on tenim el sopar reservat.

Imatge del grup, en el moment del sopar. Un sopar exquisit, amb productes de la terra i que en vàrem gaudir molt.

Diumenge dia 24 Abril

4ª Etapa CAMÍ DE CAVALLS ...  Sant Tomàs (Es Migjorn) - Maò  (53,77km).
(enllaç a la ruta de Wikiloc fent CLICK a sobre).

Imatge de la Ruta Camí de Cavalls ( 4ª etapa color blau ) Sant Tomàs (Es migjorn) - Maò.

Al matí ens aixequem d'hora i anem al menjador de l'Hostal S'engolidor per esmorzar i agafar forçes per l'etapa que ens espera avui.

Una 4ª i última etapa d'uns 50 kms mes o menys, on segons diuen, els que hi han anat, que es la menys espectacular, ja que no hi han cales (famoses) ni altres punts d'interés de l'illa, però que sí té varis punts, que en gaudirem molt, per la pecularietat que ténen.

Sortida de la 4ª etapa, marxem de Es Migjorn Gran i ja anem en direcció a Sant Tomàs i allà continuar la ruta vorejant el mar en direcció a Maò.

Imatge d'una de les coves que hi ha al costat de la ruta Camí de Cavalls.

Fem etapa, vorejant el mar, passant per vàris pobles de platja petits (Son Bou, Cala en Porter, on hi ha la cova d'en Xoroi "molt coneguda", Es Canutell etc..., amb unes imatges espectaculars, passant pel costat de cales, racons i penyasegats, que et deixen amb cara de voler veure'n més, fins arrivar a la població de Binibeca (dins de Binibèquer), un poblet molt petit, on es un dels punts de l'illa més visitats, ja que els carrers son molt estrets, i amb les bicicletes, (amb algun), no hi pots passar "toques als dos costats amb el manillar". Un poble preciós.

Imatge de l'arribada al poble de Binibeca.

Imatge dins del mateix Binibeca (foto de grup)

Imatge de les cases i carrers on tots en quedem admirats, i en gaudim de les imatges.

Imatge de les bicicletes juntes posades al costatd'una de les cases de Binibeca.

Imatge conjunt del grup, aprofitant que sempre hi ha algun turista disposat a fer-nos una fotografia.

Continuem la ruta, fins per la zona de Punta Prima. Lloc a on trobem un restaurant, per dinar. Som diumenge, i qüasi bé les dues del migdia. N'hi ha un del grup, que frisa!!!! per poder veure MotoGP. Trobem un lloc on mengem i on hi ha una pantalla de TV gegant per veure les motos.

Havent menjat i près els cafès, reiniciem la ruta. Em fet més de mitja etapa, i ens queda el tram final.

Imatge d'un dels integrants del grup a Cala Alcaufar.

Continuem la ruta, passant pel costat de varis pobles. I ja en un tram final, hi ha un camí com a la 3ª etapa on hi ha forç pedra, i creuem vinyes i parets de pedra.

Imatge d'un tram vorejant el mar per on hi ha força pedra.

Imatge meva, amb una de les moltes parets de pedra que hi ha a l'illa.

Imatge del grup, on ja em acabat la ruta per camins-corriols i agafem asfaltat fins a Maò.

Imatge del grup amb la felicitat a la cara, d'haver arrivat a Maò, i fet el "Camí de Cavalls".

Imatge del punt de sortida d'on vam iniciar la ruta "Camí de Cavalls"

Imatge del grup un cop finalitzat el "Camí de Cavalls 2016" amb el maillot 360º.

Imatge meva, amb el maillot de "Cami de cavalls" i la satisfacció d'haver-ho fet.
Imatges del Maillot "CAMÍ DE CAVALLS"

Una vegada arrivat a Maò, ens van venir a buscar amb la furgoneta els de l'empresa "Cami de Cavalls 360º", i ens portàren fins a ciutadella, ja que l'endemà dilluns al matí/migdia, sortia el barco des de el port de ciutadella.

A ciutadella, vàrem anar al mateix Hostal (Hostal Ciutadella). Deixarem les bicicletes, i vam anar a dutxar-nos, descansar i relaxar durant la tarda/vespre.

Abans de sopar, tots junts vam anar a donar una volta per ciutadella, per fer compres de productes de la terra així com records de la ruta i de Menorca, per els notres familiars.

Imatge de quan anàvem a peu pel centre ciutat fent turisme (Catedral).

Imatge del grup després de sopar, fent una copa, celebrant que anat tot bé.

Imatge 2ª, del grup passejant pels carrers de ciutadella, anant cap a l'Hostal.

Ja haviem complert. Ja estàvem del Camí de Cavalls, i tocava "l'Operació Tornada".

Dilluns dia 25 Abril  (Tornada Menorca-BCN).

Ens aixecàrem al matí i baixàrem a baix a esmorzar. Un cop esmorzat i vist que no haviem de marxar de l'Hostal fins a quarts de 11, ja que el barco no sortia fins a les 12, aprofitàrem per anar a donar una última volta per ciutadella, i fer alguna última compra que ens pogués sortir.

Cap a quarts de 11, tornàrem a l'hotel, lloc a on ens esperava la furgoneta de l'empresa Cami de Cavalls 360º, per dur-nos les maletes de l'Hostal fins al port, ja que nosaltres anàvem amb bicicletes.

Imatge del grup, ja al port i just abans de pujar l barco

Imatge del lloc on posàrem les bicicletes i maletes, en el barco.

Una de les imatges que en el moment de fer-la va ser trista, donat estàvem maravellats del que ens hàviem trobat i havíem viscut aquests dies. Ja sortíem del port i anàvem cap a BCN, tornàvem a casa.

Han estat 4 dies pedalant, donant la volta a l'illa de Menorca (en sentit invers a les agulles d'un rellotge), amb un grup de 5 persones, que ja ens coneixíem, però que després d'aquesta aventura, ens reforça a tornar a fer-ne més.

Gràcies a tots ells.
Miquel
Sam
Roger
Juli
i jo l'Agusti.

Imatge de la bossa/regal de l'empresa CAMÍ DE CAVALLS 360º.

Cal donar les gràcies per el tracte rebut per part de l'empresa Camí de Cavalls 360º, i per l'atenció que ens van tenir en tot moment i en cadascun dles dies que vam estar a Menorca.

MENORCA ...    TORNAREM !!!