10 de maig del 2015

TERRA DE REMENÇES 2015 ( Marxa cicloturista )



El diumenge 10 de Maig de 2015, a les 8 hores, es va donar la sortida a una de les proves cicloturistiques que més corredors aplega, i s'ha consagrat com una de les proves de més èxit de participació, a nivell estatal.

Aquest any 2015, no va ser menys, i es van aplegar un total de 3.500 ciclistes, provinents de tot l'estat espanyol. 

Imatge del moment de la sortida.
  

La XVIII Terra de Remences 2015 marxa cicloturista ofereix dos recorreguts, per la comarca pirenaica de La Garrotxa, la llarga de 175 km, amb 2.600 m de desnivell positiu, i la curta de 95 km i 1.100 m de desnivell positiu. Amb sortida i arribada a Sant esteve de'n Bas (Girona).

A la Marxa curta, els participants hauran d'ascendir als ports de Capsacosta i Cannes, (punt de major altitut), mentre que els que facin la llarga, a més d'aquestes dues dificultats, se'ls hi afegirà el Coll de Bracons (l'ascens més dur), i el de Condreu.

Diumenge dia 10 de Maig.

A 1ª hora, el grup que anem sempre, vam quedar per carregar bicicletes, i anar cap a Sant esteve de'n Bas, per fer la marxa cicloturista, que ja i estàvem inscrits (individualment). 

Mentre ens apropem a la població de Sant Esteve, ja està plè de vehicles per tot arreu, aixi que,estacionem els vehicles a un polígon que hi ha uns 2/3 kms abans del poble.
Tot seguit descarreguem les bicicletes, i ens preparem per fer la prova. Com que estem a uns 2/3 kms del poble, (punt de sortida), aprofitem per escalfar, fent algun km per posar-nos a tò. 

Imatge de l'escalfament en grup abans de la sortida.

 Imatge dels primers kms que fem per posar-nos a tò, escalfant, ja que fà un dia fred!

 Imatge just abans de la sortida on ja estem a punt

 Imatge del grup abans de sortir.


Imatge on l'humor NO hi manca!

A les 08:00 hores en punt, es dona la sortida, moment en què ja sortim a tot gas. Amb una marxa o dues més de lo habitual. Sortim de Sant Esteve de'n Bas en direcció a Les Preses. Creuem la població, així com Olot, i ja es veu alguna petita caiguda entre els ciclistes, i que s'ha d'anar vigilant, donat n'hi ha molts i es fàcil de caure en grup. Agafem direcció La Canya, on la creuem, i seguidament ja anem en direcció cap a Camprodon, però pujat per el Coll de Capsacosta. 
Un coll exigent, on cadascú posa el seu ritme. Jo avui em trobo bé i vaig evolucionant cada vegada millor. Pujant el coll tinc bones cames i em poso amb un grup que anem a FULL!!.


Imatge on surto, pujant al Coll de Capsacosta (gràcies al fotògraf de la marxa).

Una vegada dalt, hi han refrigeris, però no m'aturo, agafo un plàtan que tinc i faig kms. Agafem la baixada cap a Sant Pau de Segúries, on anem molt ràpid, i ens anem fent el relleu dos o tres, al capdavant del grup. 
Passem la Rtda. de Sant Pau de Segúries i ja anem direcció a Ripoll (un tram planer, i que va pujant poc a poc), però que es nota a les cames. Els altres companys del grup anem dispersats, ja que cadascú va al seu ritme.

Vaig tirant del grup fins arrivar a ripoll. Allà a Ripoll, m'aturo per agafar beguda, i demanar mocadors, doncs tinc una hemorràgia al nas i em surt molta sang. 

Com que em trobo bé de cames, continúo la marxa, sortint de ripoll en direcció a Olot, per enfilar cap el Coll de Cannes, i després baixar. 
Mentre vaig pujant, no para de sortir-me  sang, fet que haig d'aturar-me en vàries ocasions fins a demanar una Ambulància. Em miren i uns minuts més tard, ja deixo de perdre sang."He perdut uns minuts d'or" ja que avui estava molt bé fisicament. 
Mentre estava aturat m'ha passat algun company del grup, i he dit que endavant que això no era rès. 
Un cop ja aturada l'hemorràgia, he volgut tirar fort, per "l'orgull i l'emprenyada que duïa. He anat pujant fins al col de Cannes, i tot seguit, com que conèc la baixada de passar-hi moltes vegades, he anat a tope, arrivant als 75 kms/h, fins arrivar a Olot.


Imatge baixant del Coll de Cannes a Olot.

Un cop a Olot, l'he creuat, i agafat en direcció a la Pinya. Allà per la zona de "La parcelària", he volgut donar el màxim de mi, fent relleus amb un parell de ciclistes més, fins arrivar al final a Sant Esteve de'n Bas.


 Imatge on surto arrivant a la línia de "Meta".

Imatge on surto creuant l'arribada i on s'observa la cara de l'esforç fet.

Al final ha estat bé, tot i que podría haver anat millor. Però no ens em fet mal cap del grup i això es l'important.
Ja a l'arribada, ens em anat trobant els del grup. 


Imatge de tot el grup, a l'arribada (Sant Esteve de'n Bas).


Informació i dades de la Marxa Cicloturista ...

 Imatge del Perfil General de la marxa.

Imatge de les dues rutes (curta/llarga) de la marxa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada