4 de juliol del 2019

- Navarra - País Basc ( Vacançes d'Estiu 2019 )

Ja han arribat les vacances d'estiu 2019. Aquest any, tenim pocs dies de festa (del dia 5 fins al dia 14 de Juliol), on intentarem aprofitar-los el màxim. Per la qual cosa, em pensat en el lloguer d'una AUTOCARAVANA (AC), i fer una ruta per Espanya d'una setmana.

Divendres 5 Juliol 2019.
Un cop pensat el destí, "El País Basc", avui divendres dia 5 al migdia, he anat al concessionari i botiga (Expocamping de Quart), per tal d'anar a buscar una AC de lloguer i que ja tenim reservada a un preu assequible (vist els preus que hi ha avui en dia). Dit això, iniciem El Món de l'Autocaravaning.

Ja tornat a Castellfollit, he col·locat la AC al costat del meu domicili, i durant una estona juntament amb la família, em anat preparant i carregant les coses dins, aprofitant també, per donar un 1er cop d'ull als elements i accessoris que hi ha a la AC, i que m'han ensenyat avui, per controlar que tot estigui bé. Tot OK!

La nostra idea es de sortir demà dissabte al matí a 1ª hora, destí al País Basc. Però les ganes i la nova experiència en aquest món de les AC ens poden, i un cop tot a punt, iniciem la ruta.

Marxem de Castellfollit de la roca a les 18:00 hores en direcció a Jaca (Osca), per poder fer nit allà i continuar la ruta el dia següent. Conduïm un parell/tres hores (i tot bé), fins arribar a Lleida, lloc a on trobem una retenció de trànsit i ens dificulta i molt, el poder avançar fins el destí pensat.

Una vegada passada aquesta retenció i veient l'hora, no es possible arribar fins a la població de Jaca. Per la qual cosa, es busca una Àrea de AC (Pàrquing i/o estacionament) a prop, i ens surt una ubicada a Osca. Anem fins allà, arribant-hi (a les 23:30 hores aproximadament). A l'àrea, ja hi han vàries AC i Campers. Es un lloc tranquil i amb pocs serveis. Estacionem, sopem, i fem nit.

Imatge de l'Àrea de serveis de AC de Osca i de la nostra AC (estacionada).
Dissabte 6 Juliol 2019.
Una vegada aixecats a les 08:30 hores, esmorzem i seguidament reiniciem la ruta ara sí, direcció a Pamplona (1er destí). Conduïm durant unes hores, passant per unes poblacions de la província de Osca que son fantàstiques i amb unes vistes agradables.

A les 11:40 hores  arribem a la ciutat de Pamplona. Com que ja tinc posat el GPS de l'Àrea de serveis per AC, i anem directe. UFFFFF !!!!!
Que passa! Doncs que avui som dia 6 de Juliol i dóna inici a una de les millors  Festes, i que estan catalogades com a "Fiesta Nacional" i que son patrimoni de la humanitat. Les Festes dels "SAN FERMÍNES". Problema, es que a l'Àrea de AC de Pamplona que es una de les més grans d'Espanya, i que si poden posar unes 75 Autocaravanes, està a rebentar. A més, ens trobem alguns carrers abans, d'arribar a l'Àrea, plens de AC estacionades. N'hi han unes 300 i/o 400. Jo mai ho havia vist. "impressionant". Dit això estacionem la AC a un carrer, i posem tícket de zona Blava, pagant un import de 10€ (24hs). Mentre agafem el tícket, se'ns posen més AC darrera la nostre.

Coordenades Àrea AC Pamplona : Latitud 42,8208 / Longitud -1,6576 ..... Av. Guipuzkoa Etorbidea , 1-409.  ( Àrea Autocaravanas Trinitario ).

Seguidament, ens cambiem de roba, posant-nos una més adient (blanca) i ja a punt, anem cap al centre ciutat per gaudir dels Sant Fermin 2019. Pel camí, s'escolta un fort coet. Son les 12 hores. Es "El CHUPINAZO". Seguim i comprem les típiques faixes de cintura i els mocadors vermells. Ja som uns més. Està ple a rebentar de gent. Mils de persones. Ja pel centre passem tot el dia, i anem a veure els punts més visitats de la ciutat i disfrutem de l festa.

Anem a l'ajuntament de Pamplona punt de l'inici de les festes "CHUPINAZO.
A L'estàtua de bronze on es representen "ELS ENCIERROS".
Als carrers del centre ciutat on està a tope de gent .
Als focs d'artifici que fan de nit
i Anem a sopar de "TAPEO".

Final del dia. Estem rebentats, i tornem a descansar/dormir a la AC. Demà serà un altre dia.
Diumenge 7 Juliol 2019.
Ens aixequem ben d'hora, i ens vestim ràpidament, per mirar si poden trobar lloc davant les barreres, i per estar "INSITU" al 1er "ENCIERRO del 2019. Tenim sort. Ha valgut la pena aixecar-se aviat. Estem davant de tot i ho veurem bé. Està tot ple de gent, uns que no han anat a dormir, i altres que s'han aixecat i ja estan a punt per posar-se a córrer davant els toros. Ens esperem.
Quan donat compte, s'escolta el petard de l'inici. Son les 08:00 hores. Ens passen 1/2 minuts i ja tenim tothom corrents. De sobte ens passen els toros per davant molt ràpid. Just davant nostre, un dels toros ha enganxat a una persona i l'ha empentat contra les barreres, que s'ha escoltat un fort "estruendo", que les persones allà presents em quedat tots callats. En 3/4 minuts i un cop els serveis mèdics allà, el sr s'aixeca. Ha estat un fort cop, però sense gravetat. Sort.

Carrer de Pamplona on hi ha aquest rètol informatiu dels "encierros"
Abans de l'encierro la gent va a veure el "Sant Fermin" patró de les Festes majors a l'esglèsia.

Carrer de l'estafeta -  carrer per on passa el recorregut de l'encierro.

Lloc d'ubicació on estem per observar l'Encierro, i que ja s'està a punt per l'inici.
Tot a punt per passar el Toros.

En ple "Encierro". 1er del 2019
Seguidament i un cop finalitzat, marxem a una cafeteria i esmorzem. Allà també estan veient "l'Encierro" per la TV. Es veu millor i més estona. A nosaltres ens ha passat en un PLIS ! PLAS!!. Un cop acabat d'esmorzar, tornem a voltar pel centre, anant a veure el que ens falta. A les 11 hores aprox. marxem de Pamplona amb la AC, en direcció cap a Hondarríbia.

A les 12 hores arribem a Hondarríbia. Busquem un lloc per estacionar la AC, i està tot prohibit (en el centre i carrers més a prop). A la població hi ha un o dos càmpings però estan apartats. Es recomanable portar bicicletes i/o algun altre transport. Finalment i després de preguntar a una Policia Local, aquesta ens indica un lloc. Ens diu que anem, just al costat del Far de Higer/Hondarríbia, que està a sobre el port i damunt un turó. Anem fins allà i tenim sort, Hi ha un estacionament "Gratuït". La deixem estacionada, agafen el patinet, i la tanquem. Anem fins al centre a peu (hi ha uns 2 km). Passem pel costat del far, en un camí de Ronda que hi ha fins al poble.

Estacionament davant el Far d'Hondarríbia

Coordenades Àrea Pàrquing/Estacionament Far de Higer AC :  Latitud 43.3913 / Longitud -1.7918.  Ctra Higer Bidea 54.

Far de Higer / Hondarríbia.
Camí de Ronda fins a Hondarríbia

Passeig Marítim de Hondarríbia

Centre de Hondarríbia

Passeig on hi han els Típics i coneguts Bars de "TAPEO" del poble

Ja son les 2 de la tarda, per lo que ens posem a fer el típic "TAPEO" i degustació d'aquestes tapes típiques i conegudes, per varis bars de la zona, i recomanats per algunes persones del mateix poble, al que els hi em preguntat. "GENIAL".

Una vegada ja em dinat, i vist els llocs més visitats del poble, tornem a la AC, i continuem la ruta ara en direcció cap a San Sebastian.
Abans de fer-se fosc arribem a San Sebastian, i anem directe allà on hi ha l'Àrea de servei per AC de San Sebastian i que ja tenim posat al GPS.Hi caben unes 25/30 AC i està tot ple.

Es busquen altres llocs, anant fins i tot a pujar a dalt del Monte Igueldo. Lloc on fins fa poc es podia estacionar amb AC i pernoctar i ara NO (hi ha una barrera prohibint + de 2,5 metres). Tornem fins al 1er lloc (Àrea de servei per AC de San Sebastian), i observem com hi han unes 20 AC i Campers estacionades just al costat de la universitat de San Sebastian.

Es pregunta a un guarda de seguretat de la zona, i ens diu que essent un diumenge, SI es pot pernoctar en aquell lloc, però que dilluns a 1ª hora s'ha de marxar.
Dit això, ens quedem a lloc. Estacionem i anem a donar una 1ª volta per la ciutat.

Coordenades Àrea Parquing/Estacionament : Latitud 43,3068 / Longitud -2,0111 ..... c/Manuel Lardizaba lIbilbidea

Imatge on es veu el Monte Igueldo al final de la Platja de San Sebastian
Cap al tard, tornem a la AC, sopem i anem a dormir.

Dilluns 8 Juliol 2019.
Dilluns a 1ª hora ens aixequem aviat, i anem a comprovar la zona de l'Àrea de Servei, per si hi ha algun lloc disponible. Tenim sort. Marxa una AC. Esperem que surti i ens hi posem nosaltres.

Coordenades Àrea AC San Sebastian : Latitud 43,3078 / Longitud -2,0140 .....Pg de Berio s/n

Una vegada estacionats i tot bé, agafem el bus i anem cap al centre ciutat i veure els llocs més visitats. Ens quedem a dinar enmig de la ciutat, i a sopar a un Burger ubicat a prop de l'Àrea de AC. San Sebastian, es una ciutat encantadora i de les més maques que hi ha a Espanya (per mi).

Dimarts 9 Juliol 2019.
Ens aixequem, esmorzem i un cop tot a punt, agafem el bus i anem cap al centre ciutat a veure els llocs més visitats que ens falta.

El Passeig marítim de la ciutat es llarg i amb moltes persones que hi passegen. Passeig atractiu i turístic.

Les escultures del Peine del Viento, ubicades al final del passeig i sota el Monte-Igueldo.

La turística i molt coneguda Platja de "LA CONCHA"

El conegut Pont de Kursaal.

El Bus, mitjà de transport genial per anar i tornar a la ciutat des de l'Àrea de AC.

Després de dinar, i aprofitant que som a l'estiu, tot i que no fa gaire bon temps, "està llampegant" i aviat plourà, anem a la platja. Hi ha algunes persones que s'estan banyant, per la qual cosa nosaltres també ens i posem, per dir que ens i em banyat. Seguidament i en poca estona es posa el cel molt negre. Tornem cap a la AC. No i som a temps.

Es posa a ploure molt fort, fins el punt que em de comprar un paraigües als "xinos" per tornar a la AC. Som dimarts a mitja tarda, i ja vista la ciutat, reiniciem la ruta.

Anem fins a Zarautz (al càmping). Lloc a on he vist per Internet i es preciós el lloc, i les vistes que hi han des de allà. Conduïm fins arribar a Zarautz.
Un cop allà, pugem fins al Càmping que està a sobre una muntanya, i ens posem a una parcela, on s'observa tot el poble de Zaratuz (es genial). Tal i com es veia per Internet. (Càmping Familiar) i on s'observen moltes persones amb taulas de Windsurf.Es el lloc ideal per fer aquesta afició.

Coordenades Àrea AC Zarautz : Latitud  43,2897 / Longitud -2,1468 c/ Monte Talai Mendi s/n. CÀMPING ZARAUTZ.

Un cop ja instal·lats al Càmping de Zarautz, baixem fins al poble, per un camí, i unes escales que hi ha fets expressament per baixar fins a baix (bon accés). Passegem pel poble, anem al pg marítim, al Mercat, a l'estació de tren, i observem una estona, un partit de "PILOTA BASCA" que juguen en una pista ubicada en un carrer. Tot seguit comprem els productes per sopar i pujem fins al càmping.

Platja de Zarautz, lloc molt habitual per fer Windsurf, paddel surf, vela etc....

Plaça ubicada enmig del poble.

Mercat tancat, molt conegut, ja que hi va el cuiner/"CHEF" Carlos Arguiñano a comprar.

Partit de Pilota Basca que es feia a una pista ubicada a un carrer del poble. (Obert a tothom).

Edifici de l'estació de Tren de Zarautz.

Vistes espectaculars que s'observen des de el Càmping. "BRUTAL"

Imatge d'abans de sopar, on ens trobem un sr volant, just abans de la posta de sol. Impressionant !!!

Una segona imatge del moment de la posta de sol.

Una vegada acabada la posta de sol, tornem a la AC, a preparar el sopar, seguidament sopem, llegim, mirem TV, telf, etc... i anem a dormir. Ja ha passat un altre dia.

Dimecres 10 Juliol 2019.
Ja som un altre dia. El dia esperat ! Avui tenim taula reservada al restaurant de Carlos Arguiñano, i ens fa molta il·lusió poder-hi anar. Tot i així, ens aixequem, esmorzem, i aprofitem el matí per anar al carregador de Ferro antic (de vaixells), ubicat al costat del Càmping. Seguidament tornem a baixar a la platja i donar una volta pel pg. marítim. Fem temps per anar a dinar.

Imatge del carregador de Ferro.

Imatge detallada d'una vagoneta antiga de ferro per carregar els vaixells.

Abans de les 12 hores tornem al càmping, i agafem la AC. Ja marxem cap al poble. Un cop allà l'estacionem al carrer principal. Llavors, ens canviem i ens podem roba adequada per anar al restaurant.

Vista des de la platja, de l'exterior del Restaurant de Carlos Arguiñano.

Imatge abans d'entrar al Restaurant a dinar

Un cop finalitzat el dinar i havent menjat molt a gust, tornem a la AC. Ens posem còmodes i continuem la ruta, ara en direcció cap a Zumaia, (lloc a on tenim una visita estipulada).Arribem al poble de Zumaia, lloc a on busquem un aparcament per estacionar la nostra AC. Un cop trobat, anem a donar una volta pel poble i anem al lloc pensat, l'Ermita de Sant Telmo, lloc a on es va fer el rodatge de la pel·lícula "ocho apellidos Bascos".

Havent vist l'Hermita de San Telmo, i la platja que hi ha al costat, agafem els banyadors, i fem una remullada, disfrutant de la costa i el Mar Atlàntic.

Un parell d'hores més tard reinicíem la ruta amb la AC, anant en direcció a  San Juan de Gaztelugatxe (lloc molt turístic i famós ), per haver-hi gravat la sèrie de TV "JUEGO DE TRONOS".
Fem 2/3 hores de conducció, passant per pobles de la costa, a on ja ens haguéssim aturat i pernoctat, però ens falten dies, fins arribar a San Juan de Gaztelugatxe.
Una vegada allà, estacionem la AC a un aparcament de la zona, i anem a veure l'ermita ubicada a sobre la muntanya que està dins del mar. Pujem els 241 escalons fins arribar a dalt, i com molt bé diu la tradició, s'ha de tocar la campana 3 vegades, pensar un desitj  i potser es compleix, cosa que fem els tres de casa.
Això de pujar a dalt es cansat i més si et piques amb el més jove a veure qui puja abans a dalt. Com es normal, ha arribat el meu fill, però per poc.

Ja em visitat l'ermita de Gaztelugatxe, i es fa tard. Teníem la idea d'anar a dormir i per tant a pernoctar a Bilbao, per la qual cosa en posem en camí, fins arribar a l'Àrea de servei de AC de Bilbao.
Lloc que teníem previst, i que ens havien recomanat, per els serveis, les vistes de Bilbao, i en general per lo bé que està, però en arribar a l'entrada trobem a una dotació policial, que talla el pas, i ens informa que degut a que som el juliol, tot aquest mes, esta l'Àrea tancada, per fer-hi concerts d'estiu.

- Coordenades Àrea AC Bilbao : Latitud 43,2596 / longitud -2,9656 ..... c/Kobeta n. 31. ( Àrea Autocaravana Bilbao )

Seguidament però, ens indiquen per anar a un recinte, ja pensat per aquest fet (dels concerts), a on han establert, condicionat amb serveis, i preparat amb llum, i altres, que està ubicat al recinte de la Fira de Bilbao.

Un cop indicat anem fins al lloc, estacionem, connectem llum, preparem el sopar i una vegada sopats, anem a donar una volta a peu i tot seguit anem a dormir. (Hi ha moltísimes AC, Campers etc...).

Coordenades Parquing / Estacionament (BEC) : Latitud 43,2849 / longitud -2,9923 .....c/El retiro

Dijous 11 Juliol 2019
Ja a Bilbao, ens aixequem al matí, esmorzem a la AC, i un cop acabat, ho tenim tot preparat, i marxem cap al centre de la ciutat, per passar-hi tot el dia.
Anem fins l'estació de Metro i agafem un tren fins al costat de l'estadi SAN MAMÉS (parada obligatòria) i ja estipulada dins del viatge.
Entrem a l'estadi, fem el TOUR ,al qual ens ensenyen tot el seu interior, vestidors, sala de premsa, museu, etc...
Llavors un cop a fora anem a veure el Museu Guggengheim, el casc antic, els carrers principals on hi han les botigues i més ambient comercial, i mentre, mengem per dinar a dins de Bilbao, a base de Tapes "espectaculars".

Un cop ja de nit, tornem a l'Àrea de servei, i anem a sopar i dormir.

Ha estat una diada, on a l'estar dret tot el dia, en caminar molt, amb la calor i una cosa i l'altre, em quedat esgotats, però amb un dia, em visitat tot el més conegut de la ciutat.

Divendres 12 Juliol 2019.
Ens aixequem aviat, a les 8 hores, i esmorzem, sense perdre temps, i ja amb l'idea de tornar a casa per la tarda.

Iniciem el camí de tornada. Anem fent km, aturant-nos quan pertoca, i perquè no es faci pesat. Fins arribar a Saragossa.
Un cop passat Saragossa, agafem la Nacional, lloc a on ens quedem a dinar a un restaurant que hi ha ubicat al costat de la ctra.
Posteriorment i havent dinat, continuem cap a casa. A L'arribar a Lleida, ens aturem per anar a visitar uns familiars que i tenim visquen allà. Ens estem un parell d'hores amb ells, i tornem cap a Girona.

Aproximadament a les 9 del vespre, arribem a casa ( Castellfollit de la Roca), tranquils i havent tingut una bona tornada.

Així doncs, s'ha acabat el 1er Viatge i la 1ª experiència amb una Autocaravana (de lloguer), i a l'espera de que ens lliurin la nostra, que ja està ens tràmits, però que encara manca esperar fins a finals d'any.

Han estat unes vacances de 7 dies, per Navarra i el País Basc, on tots 3 (els de casa) menys la filla que per motius laborals no ha pogut venir, em disfrutat moltíssim, s'ha gaudit en tot moment, em viscut experiències i situacions molt divertides i que ho recomanem a tothom. 7 dies que ens han passat volant i l'experiència ha valgut la pena.

Cal dir, que ens hem trobat amb situacions i moments amb l'utilització dels elements de l'autocaravana, que ens han donat els nostres mal de caps, degut a la inexperiència, però que ens hem ensortit bé i ja ho tindrèm après per les pròximes sortides i viatges.

Com Om diría ... TORNAREM !