23 de novembre del 2019

- Ruta BTT (voltants d'Olot) "LA FAGEDA D'EN JORDÀ"

Dit i fet. Ruta pels voltants d'Olot amb companyia dels "TOSSUTS" d'Igualada.
El dissabte 23 de novembre de 2019, un mes després d’acomiadar-nos a la "Sealigth 2019" (Cadaqués-Cotlliure) i enmig d’un fanfàrria d’allò més estimulant, les colles d'Olot i els "Tossuts" d'igualada, ens vàrem trobar a Olot de bon matí per a gaudir a fons de La Garrotxa.

Allà vàrem ser els següents (d'Olot): en Quim (de paisà i al servei de la colla amb la Rieju), en Miquel (a l’hora de dinar, ja et pillarem el proper dia), l’Albert (convidat des de la zona de Torelló), en Jaume i la Montse (la parella), l’Agustí (el fotògraf), en Sam (la bèstia baixant), en Roger (un veterà i bèstia en la categoria d’atmosfèriques), l’Isaac (el més jove,i que no se’l veia, sempre davant), en Jose (amb ressaca però sempre endavant).
D’Igualada: en Joan pocapaciència, en Moisès trialeru, en Ramon el millor dièsel, en Josep Mª bicinova, en Jordi ulleres fosques, en Xavi el pernils i en Màrius que crida a les baixades.

La 1ª part de la ruta era ineludible: ben aviat en direcció cap a la Fageda d’en Jordà, amb poquíssima gent i la millor llum possible. Vàrem donar-hi tantes voltes que ens va semblar que no s'acabava mai. Quina meravella que tenim els garrotxins i els catalans.

Tot seguit, corriols de pujada i baixada, amb pedra relliscosa fins a enfilar una pujada sorpresa que va acabar a l’ermita de Sant Abdó i Sant Senén,(Santa Pau), on vàrem tocar la campana, i fer un vermut.
(Els de la colla d'Olot) ens havíem organitzat d’allò més bé per a tenir preparada una taula amb "Coques de Llardons", "Ratafia", aigua, "xuxes", "grana" i etc..., tot orientat a permetre’ns recuperar forces i que els de la colla dels "Tossuts" van quedar sorpresos i encantats.
No ho semblava, però el recorregut trenca cames certament començava a demanar una mínima recuperació.

Seguidament, les baixades tipus trialera van ser de nivell, ja que estaven humides i amb fang degut a la pluja caiguda dies abans, on tal nivell es triplicava. Alguns..., ni a peu vàrem arribar a baix sense asseure’ns a terra!

Un cop a baix anàrem a Santa Pau (poble turístic i conegut per les seves típiques "Mongetes"), lloc on preníem una cervesa a la plaça de l’església, i gaudírem del dia que feia.

Després, pedalada fins a La Cot, passant pel costat del Volcà Santa Margarita i dinar de germanor a Can Bastants. El nom parla per sí sol. Nohasefaltadesirnadamás...

Tips i amb un humor immillorable, tornada cap a Olot, creuant per 2ª vegada la Fageda d’en Jordà, però aquest cop, amb un llum completament diferent... "en uns minuts es faria de nit" i els colors havien variat, deixant uns reguitzell de colors i textures impressionants.

Fi de la ruta. Propera estació: l’Anoia ens espera!
(La Colla dels "Tossuts" ja comencen a barrinar la ruta perfecta...)

Gràcies a tots per aquest gran dia de Bicicleta BTT.
Salut i Gas a la Burra !!!