28 d’octubre del 2019

- Cerbère - Cotlliure (França) 1ª RUTA amb la nostra AUTOCARAVANA

A arribat el dia !!  En data a 26 d'octubre, disponíem del cap de setmana, per realitzar la nostra 1ª sortida, i fer "l'estrena" de l'Autocaravana. Un cop pensat el lloc escollit, tocava iniciar la ruta. NARI !!

Ruta: Dia 1.

Inicíem la ruta sortint de Castellfollit de la Roca, en direcció cap a "La Costa Brava". La idea es fer pocs kilòmetres per la qual cosa, l'intenció es, d'anar a fer nit per la zona entre Port de la Selva i Cotlliure. Doncs bé una vegada passat per Figueres, anem direcció a Roses. A la població de Roses, ens aturem al parquing d'un supermercat i comprem els productes per passar els dos dies. Tot seguit continiuem la ruta fins a Port de La Selva. Un cop allà, trobem una zona per poder pernoctar/dormir, però al observar-ho bé, hi ha un senyal on està prohibit l'estacionament a les AC, per la qual cosa seguim camí, en direcció a les poblacions que hi ha al costat del mar. Passem per Llançà, Colera, i Portbou.
A portbou trobem l'Àrea de Estacionament i Pernocta per Autocaravanes, Ubicada just al Port. Anem fins allà, i no hi ha cap AC, ni cap vehicle estacionat. Observen la zona i NO es el lloc on volem passar la primera nit d'estreno de la AC, per la qual cosa reinicíem la marxa.

Coordenadas area Ac - Portbou : Latitud 42,4257 - Longitud 3,1649. Pg de la Sardana. 17497.

Conduim uns Kms més i havent creuat la Frontera, ja arribem a la població francesa de Cerbère. Però just abans del poble, hi ha un Far. Lloc a on hi ha un estacionament i en el que ja hi trobem estacionades 4 AC i una Camper pernoctant. També hi ha lloc per estacionar-hi la nostra AC, i algunes més. Les vistes són espectaculars. Fem nit en aquest lloc. ( ès genial, i el que buscàvem ).

Coordenades Àrea AC - Cerbère : Latitud 42,4402 - Longitud 3,1754 . D914 (Cervère).

-  Imatge de les vistes de la població de Cerbère, feta des de el Pàrquing.

- Imatge de la sortida del Sol, observada des de l'interior de l'Autocaravana.

- Imatge de la sortida del sol des de el Far de Cerbère, ubicat al costat de l'Àrea de AC.

- Imatge de les vistes espectaculars que s'observen des de el lloc.

- Imatge del que s'observa des de l'interior de l'Autocaravana.

- Imatge més general de l'interior de l'Autocaravana.

Dia 2.
Ens despertem. Em passat la nit tranquila, i s'ha descansat. Sortim de la AC per gaudir de la sortida del sol, i les vistes espectaculars que es veuen. Seguidament esmorzem i ens preparem per continuar la ruta i anar cap a Cotlliure.
Dit això, i ja a punt, reinicíem la marxa anant cap al destí. Passem per les poblacions de Banyuls-Sur-Mer, Port Vendres i finalment arribem a Cotlliure. Anem a buscar l'Àrea de AC, ubicada a l'entrada de la població. Hi han moltes AC estacionades a l'Àrea, però hi ha molt de lloc. Es gran i es de pagament. A l'entrada de la zona hi ha una maquina de tíquets (Preu x dia uns 10 €). Paguem i deixem el tíquet al vidre

Coordenades Àrea AC/Parquing - Cotlliure : Latitud 4,2522 - Longitud 3,0674
Parquing Camping Car. Route de Madeloc  66190 . Cotlliure.

Fet això anem cap al centre del poble a peu. Observem com hi ha una parada de Bus just al costat de l'entrada de l'àrea on hi ha una rotonda. No l'agafem i anem caminant fins al centre fent aprox. 1/2 kms. Penso que es genial portar bicicletes i anar al centre amb elles.

Un cop al centre, fem turisme per tota la població, passant per el Castell de Cotlliure, el Passeig Marítim, L'ermita de Sant Vicenç, al cementiri, lloc on hi ha la tomba del Poeta Antonio Machado, i ens trobem el Mercat setmanal (diumenge), on hi ha moltes parades tìpiques de la costa francesa, de peix i marisc cru.

- Imatge d'un canó ubicat al Passeig Marítim de Cotlliure, just al costat del Castell.

- Imatge de l'ermita de Sant Vicenç ubicada a la població de Cotlliure. Ermita feta per rebre homenatge als mariners de Cotlliure.

- Vista Panoràmica del Castell Medieval de Cotlliure.

- Tomba del Poeta Antonio Machado ubicada al cementiri de la població de Cotlliure.

Un cop visitada la població de Cotlliure i havent observat que es un poble Tìpic Turístic, marxem amb la AC en direcció a l'autopista per tornar cap a Espanya.

En poca estona de conducció i essent aproximadament les dues del migdia, ens aturem al Centre Comercial "Outlet La Jonquera", i ens parem a dinar i a fer unes compres. Un cop acabat, reiniciem la marxa i tornem cap a casa, havent fet la nostra primera sortida de cap de Setmana i havent anat tot bé.

Encara no tornat la AC al seu Parquing, que ja estem pensant en la pròxima sortida. Així doncs, ganes NO en falten