Reglament General de Circulació - Velocitat Autocaravanes.

Les autocaravanes podran circular a 120 km/h en autovies i autopistes
El Consell de Ministres del passat 28 de desembre va introduir una modificació a l'Article 48 del Reglament General de Circulació, en el que les autocaravanes equiparen la seva velocitat màxima, a la dels turismes.

Bones notícies per els que tenen una Autocaravana. Després de varis anys de negociacions entre l'Associació Espanyola d'Indústria i Comerç del Caravaning (ASEICAR) i la Direcció General de Trànsit (DGT) a la que es demanava una equiparació de la velocitat d'aquest tipus de vehicle, a la dels turismes, les autocaravanes podran circular a una velocitat màxima de 120 km/h.  Aquest nou límit està vigent a partir del dia 29 de gener del 2019.

Així queda reflectit al Reglament General de Circulació, modificat el passat 28 de desembre durant l'últim Consell de Ministres de l'any. Un Consell de Ministres en el que també s'aprovaren altres canvis significatius en matèria de trànsit, com la reducció de la velocitat màxima a 90 km/h en carreteres secundàries. Així les coses, en virtut d'aquest canvi, es reconeix a les autocaravanes com vehicles M1 (vehicles dissenyats i construïts originalment per el transport de cargues però que han sigut adaptats amb seients fixes o replegables darrera del seient del conductor per el transport de mes de 3 passatgers, i vehicles dissenyats i equipats per subministrar vivendes mòbils,  tinguen un pes màxim carregat que no excedeixi de las 3,5 tonelades). Aquesta modificació també afecta als furgons homologats com a vivenda.

Es a dir, que amb aquest canvi normatiu, les autocaravanes i les furgonetes camperitzades, sempre i quan tinguin una massa màxima igual o inferior a 3.500 kg, podran circular per autopista i autovia a 120 km/h. En carreteres convencionals es manté la velocitat de 90 km/h. En el cas de les autocaravanes de més de 3.500 kg, la velocitat màxima serà de 90 km/h en autopista i autovia i de 80 km/h en carretera convencional, el mateix que els camions i les furgonetes. 

En linea amb les modificacions del Reglament General de Circulació i el de Vehicles, ASEICAR, sumat amb el suport de l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (GANVAM), demana que es contemplin en futures reformes dels dos reglaments, propostes per l'estacionament, carnets i pesos de les autocaravanes. Mesures que a punt van estar d'aprovar-se fa 6 anys, quan Pere Navarro estava davant  del DGT , però que després del canvi de govern van quedar  al tinter. Des de ASEICAR afirmen que seguiran "treballant en aquests i altres temes de resultats lents, però que amb l'empenta de tots els associats, tècnics i equip directiu de l'associació, aniran traient poc a poc endavant".

.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada